Címkék

, ,


Mindenki másért választ egy könyvet. Én először a személyiséget keresem benne. Mármint a szerző egyéniségét. Aztán foglalkozom a témával. Kálmán Eszter könyve az asztrológiáról szól. Nem hiszem, hogy lenne ember, akit ne érdekelne ez a téma. Legfeljebb nem mindenki vallja be nyíltan. Az csak nem lehet véletlen, hogy az emberiség történelme során annyi nagy ember is fontos döntéseit tette függővé a bolygók mozgásának irányaitól. Szóval engem is érdekel ez a téma. Kálmán Eszterre mégsem emiatt figyeltem fel, hanem mert a közösségi térben egy könyves oldalon olyan okosan, sőt bölcsen szólt a szakterületéről, hogy az meglepett. Ráadásul kiderült, hogy a mondanivalója nagyon is kapcsolódik az én könyvem, a Szeress belém! témájához. Nem is gondoltam volna, hogy létezik kifejezetten párkapcsolati asztrológia is! Naná, hogy erről is beszélgettünk Kálmán Eszterrel. Addig is, amíg hozzájutok, hogy elolvassam a könyvét.

Kiss T. Anna: Mindenekelőtt a legfontosabb. Ne vedd udvariatlanságnak, de még nem olvastam a könyvedet, csak azokat, amiket róla írtak vagy mondtak mások. Ugyanakkor azt is gondolom, a szerző személye fontosabb, mint maga az írás. Te hogy vagy ezzel?

kalmaneszterfoto

Kálmán Eszter: Szakkönyvnél biztosan. Egyrészt a hitelesség, másrészt az én-márka építés miatt, ami mostanában trendi fogalomnak számít. Régen is létezett, de most még nagyobb hangsúlyt kap. Szóval szakkönyvet, amit most én is írok, jobban megvesznek, ha tudják ki “rejtőzik” mögötte és az mennyire ért az adott témához. A szépirodalom talán más, ott magának az írásnak kell bizonyítania, hiszen lehet bármily szimpatikus az írója élőben, ha nem tud írni, nem élvezhető, amit papírra vet, nem sikerülhet elérnie az olvasót.

Kiss T. Anna: Kérlek, mutasd be magad az olvasóknak: ki vagy? Honnan jöttél, mivel foglalkozol “civilben”, mi érdekel? Beszélj arról, ami szerinted a nyilvánosságra tartozik belőled. Végül is most az olvasókhoz szólsz.

Kálmán Eszter: Asztrológus vagyok, író. Most ez a titulusom. Az író-ság még új, de olyan jó, csiklandós érzés, ha az ember ennek szólíthatja akár saját magát is. A könyv, ha megjelent, már egy adott dolog, benne marad a köztudatban vagy legalábbis a könyvesboltok polcain. Szóval az író címke nem kopik el. Előtte filmeket is forgattam, ott érdekes módon, hiába csináltam több kisfilmet és egy egyórás dokumentumfilmet, valahogy sose éreztem magam “rendezőnek”. Ott nehezebb az érvényesülés, a köztudatba kerülés. Mint mondtam, az író-ságnál könnyebb. Ennek örülök is. Az asztrológiát pedig már a 90-es évek óta űzöm. Jó 20 éve tanultam, tanítottam is, most már ideje volt, hogy összefoglaljam a tudásomat, illetve mostanra ért össze bennem egy egységes rendszerré, amit már át tudok adni, meg tudok osztani másokkal is, akiket ez érdekel. Amúgy könyvtár-magyar szakos tanár az eredeti végzettségem (mint sokaknak akik írói pályán kötnek ki), ebből következik, hogy imádom a könyveket, imádok olvasni, ez az alaptermészetem része. Évente nagyjából 100-120 könyvet olvasok el. Tehát valószínűleg nem véletlen amikor az ember egyszer csak a másik oldalra akar állni és “kezébe fogni a fakanalat”, vagyis kipróbálni magát íróként is. De egyébként már jelentek meg ezelőtt is verseim, kisebb novelláim különféle antológiákban, illetve egy teljes verseskötetem fent van a Magyar Elektronikus Könyvtárban. Szóval nem teljesen kezdő vagyok, de ezek szépirodalmi próbálkozások voltak. Most pedig a szakkönyvek terén próbálom ki magam, ami szintén adódik a praktikus természetemből. De ez már messzire vezetne.

Mi az, amit még szeretek csinálni? Nos, az előbbiekből talán következik, hogy a filmnézés is kedvenc hobbim,  rákaptam a sorozatnézésekre is angolul, rengeteget fejlődtem így a nyelvtanulásban. A korombeliektől eltérően imádom az Internetet, a közösségi médiát, annak minden nyűgével és trolljaival együtt is, állandóan fent lógok valamelyik oldalon. Ezenkívül mit meséljek még? Van egy férjem, egy cicánk és szeretek biciklizni. Most ennyit dióhéjban rólam.

Kiss T. Anna: Főállásban foglalkozol asztrológiával?

Kálmán Eszter: Foglalkoztam vele. Kérdés, ez mit takar? Mert eddig hivatalosan asztrológus tevékenységre volt kiváltva a vállalkozóim. Most pedig írói tevékenységre. Tehát hivatalosan most nem tartok tanácsadást vagy tanfolyamot vagy ilyesmiket. Most könyvet írok mindezekről. De az asztrológia áthatja a mindennapjaimat. Az nem olyan, hogy 8-4-ig azzal foglalkozol, aztán leteszed a lantot. Volt szerencsém olyan tudásra, technikákra szert tenni, amivel életem mindenféle kérdésében segítségére lehetek magamnak és a szeretteimnek.

Kiss T. Anna: Ne érts, félre, nem a zsebedben szeretnék kotorászni, csak a közhit úgy tartja, hogy írásból, vagyis a főállású írói létből nem lehet ma megélni Magyarországon. Ezért kérdeztem.

Kálmán Eszter: Ja, őszintén szólva ezt nem is várom el. Bár azért ismerünk olyanokat, akik meg tudnak belőle élni, de ők főleg regény vagy lektűr írásával foglalkoznak. Kétlem, hogy 2-3 szakkönyvből dőlni fog a pénz. Szerencsére erre most nem is vagyok rászorulva.

Kiss T. Anna: Az asztrológus munkája kicsit misztikus. Nekem legalábbis mindig így tűnt. Te dolgozol emberekkel, akik a személyes horoszkópjuk iránt érdeklődnek vagy inkább már csak ismeretterjesztéssel foglalkozol, mint például a könyved is példázza?

Kálmán Eszter: Most már csak ismeretterjesztéssel foglalkozom. Amúgy asztrológusként a kérdőasztrológiát műveltem, amely az asztrológiának egy olyan irányzata, amellyel teljesen mindennapi kérdéseket lehet megválaszolni. Például, hogy melyik mobiltelefont vegyem meg? Megkapom-e a hitelt X banktól? El tudom-e adni a lakásomat ez évben? Hogy sikerül a nyaralásunk Korfun? Összejövök-e Pistikével? És további ilyen kérdések. Szóval ez nem az a misztikus személyiség- és sorselemzés, ahogy sokan elképzelik az asztrológiát. Ez egy egyszerű, gyakorlatias és gyors válaszokra specializálódott irányzat, amelynek azért komoly hagyományai vannak, amelyek az ókori és középkori asztrológiából erednek. Persze ezt a tudást a személyiségelemző, úgynevezett radix horoszkópoknál is ugyanúgy használom, azaz személyiségelemzésre is, sorselemzésre is. A most megjelent könyvem is ebben segít egyfajta tankönyvként, hogy az alapoktól eljussunk addig: legalább némi fogalmunk legyen a saját horoszkópunkról, annak mibenlétéről. Hogy mi, mit jelent benne. És ami ebben nekem fontos volt, hogy ne egy ma szokásos “receptgyűjteményt” adjak az olvasóknak, hanem megmutassam az asztrológia struktúráját a pincétől a padlásig.

Kiss T. Anna: Mindig sokat gondolkodtam azon, hogy vajon miért érdekli az embereket annyira ez a téma. Hiszik, hogy a sorsukat ők írják vagy nagyon is rábízzák magukat az égiekre – legyenek azok akár a bolygók, akár az egész Univerzum -, s csak azért akarnak biztosat tudni az “eleve elrendelésről”, hogy mihez igazodjanak?… Te hogy látod ezt?

Kálmán Eszter: Nos, ennek megválaszolása szerintem időben (is) kilógna egy interjú keretei közül, hiszen ez már létkérdéseket feszeget. De ha gyors, instant választ akarunk, akkor azt tudom mondani, amit a régi mesterek is vallottak erről: az teljesen egyéni, kinek mennyire keveredik az életében a sorsszerűség (determináltság) és a szabad akarat – ezt is meg lehet nézni egy konkrét horoszkópból. Az én életem például eléggé determinált, vagyis nem én választom a dolgokat, hanem a sors hozza elém őket s akár akarom, akár nem, foglalkoznom kell velük.

Csak kevesen tudják, hogy létezik külön párkapcsolati asztrológia, ez az úgynevezett “szinasztria”. Szakkifejezéssel szólva. Ez egy teljesen külön területe az asztrológiának. Készülök rá, hogy a te Szeress belém! című könyvedhez hasonlóan, lépésről-lépésre haladva mutassam be az olvasónak egy könyvben: hogyan alakíthatja az ember tudatosan a párkapcsolatát. Mert őszintén szólva ez iránt a terület iránt van a legnagyobb érdeklődés, és egyben itt a legnagyobb zavar is a fejekben… És jönnek a kérdések: “Én Oroszlán vagyok, a kedvesem Halak, összeillünk?” “Együtt áll a Lilithünk a kettőnk horoszkópjában, ugye ez az jelenti, hogy életre szóló társak leszünk?” Hát nem! De szeretném majd megmutatni, hogy pontosan hogyan is épül fel két ember, két horoszkóp összehasonlítása, mitől függ, hogy valaki kivel illik össze és kivel sehogy sem, mi mutatja, hogyan élik meg a mindennapokat, búgva mint a gerlicék vagy állandó tányércsapkodás közepette, sőt azt is ki lehet elemezni, hogy valakinek miért nem sikerülnek sorra a párkapcsolatai. És a többi.

Kiss T. Anna: Hogy van ezzel az asztrológus: a saját életére is rákeres, kielemzi? És aztán mit tesz?

Kálmán Eszter: Hogyne! Ahogy mondja a mondás: a jó pap is holtig tanul. Nos, egy jó asztrológus is! Egy ember képletének a kielemzése valójában nem egyszeri folyamat. Először mindig azt érdemes megnézni, ami épp kérdéses életterület számára. Ha a pályaválasztással kínlódik akkor azt, hogy merre érdemes mennie. Ha a párválasztással akkor azt, hogy miért nincs párja. Ha van párja, akkor azt, miért nem működik vele a kapcsolata. Ha betegsége van, akkor azt, hogy az miből eredhet. És így tovább.

Ugyanígy az asztrológus is ember, nem egyszerre fogja föl a saját horoszkópját, hanem az élete során mindig megért belőle egy kis részletet és próbálja beépíteni az életébe. Ezért fontos a tudás és a megbízható források. Nekem például mostanában, a negyvenes éveimre derült ki, hogy mennyire determinált a képletem, vagyis nem kell magamat szinte semmiért hibáztatnom, mert amit tudtam, megtettem a magam érdekében. Nekem főleg a sors diktál. Jobb, ha együttműködöm vele…. Ez azért adott esetben hatalmas terhet vehet le az ember válláról!

Kiss T. Anna: Hol és hogyan lehet hozzájutni a könyvedhez? Egyáltalán hol lehet veled személyesen találkozni?

Kálmán Eszter: A könyvemet a Publio Kiadó publioobox.hu oldalán lehet nyomtatottan is megrendelni, e-könyvben pedig letőlthető a Libri, a Bookline, az e-könyv.hu és a Líra oldalán és természetesen elérhető a rukkolán is. A nyomtatott könyvet megvásárlók fél órás, ingyenes konzultációt vehetnek igénybe, amennyiben az alábbi e-mail címre elküldik nekem a könyvvel készült fotójukat: kerdoastrologia@gmail.com  És természetesen nagyon szívesen részt veszek író-olvasó találkozón is, ha érkezik ilyen felkérés hozzám.

Kiss T. Anna: Köszönöm szépen a beszélgetést!

csillagok-utjan